Hon den där som drar på kryssning imorgon (senare idag) .

Det närmar sig. Om mindre än tolv timmar sitter jag på bussen på väg hem till Elin. Från Elin ska vi sedan ta oss hem till Tomas & Ante. Snackar ihop oss lite. Sedan bär det av till självaste Stockholm. Om jag längtar! Det jag ligger och funderar på nu är hur mycket pengar man borde ha med sig, samt vad jag ska packa och när jag ska packa't. För så långt har jag inte kommit. Men det hinns med imorgon. Så lång tid tar det faktist inte, eller?

Lite om gårdagen:
Åkte ut till Rambodal. Käkade god middag, krulla till Andrea's hår m.m. Sedan bar det av hem till Ida. Där var det förfest på gång. Jag hade förövrigt under dagen kommit fram till att:" Nej Matilda, ingen utgång ikväll! Du måste spara på pengarna!". Men när jag kom dit  och dom andra fick förklarat för sig att jag inte alls skulle följa med ut så blev det ändring. Då var det istället jag som fick en liten upplysning om att det var självklart att jag skulle med. Och aa.. då tänkte jag precis vad dom sa, " det är klart att jag ska ut" . Jag var ju själva verket väldigt pepp på utgång. Sara langa på mig en drink, sedan fick jag cider av Vitaminen min. Spela lite spel. Snacka. Lyssna på musik. Åkte in till Hugo. Träffa lite folk. Dansa, drack. Trevlig kväll. Tack !

När jag kom hem  på natten och slog på tv:n trodde jag att den spela ett spratt med mig. Klockan visade o2.36, och jag tänkte att nu har min tv fått för sig att det är 1:a april. Jag var ju bergis på att jag och Sara hämtade våra jackor på Hugo vid o2.45. Men även datorn var konstig och visade samma sak. Klockan var ju faktiskt o3.36, iaf enligt mig och klockan i köket (som iofs inte är digital). Men jag sov lite på saken, vaknade 13.45 (enligt min mobil som jag förövrigt ställt om på natten till den tid jag tyckte den skulle stå på). Det var då det slog mig, jag vet inte hur. Jag fick väl en av mina härliga snilleblixtar. "Det kanske har slagit om till vintertid?" Och visst var det så, problemet var löst. Pappa hade inte heller vetat något. Han befann sig, trodde han, på macken klockan o8.45 (men i själva verket o7.45) och tyckte att det var väldigt lustigt att det inte var öppet eftersom den skulle öppna kl. 8.oo. Men han fick sig ju en riktigt bra förklaring till varför det inte var det.

Idag har jag legat i min säng alldeles för mycket känner jag. Ont i ryggen. Ett gott tecken på lathet antagligen. Jag har dessutom ätit onyttigt idag. Lite glass och sedan en pizza på det. Nyttiga klubben, oh yes. Förövrigt så hatar jag satans små bananflugor som finns till ingen nytta. Små, fula, jobbiga och äcklicka ! Fy på er, hoppas ni inte hittar ut ur sammsugarn. Nae ni, nu ska jag se på ett avsnitt av Andra Avenyn, sedan sova för att vara pigg och glad imorgon!
Godnatt på er ! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0