Hon, den där med otur .

Så var det söndag igen. Sjukt vad veckorna går fort. Sitter iaf här i vardagsrummet och ser lite på Trelleborg-Kalmar. Inte så insatt (slog nyligen på kanalen), men vilket fall så står det 0-1 i 58:e minuten, för den som är intresserad.

I övrigt känner jag att det inte har varit någon direkt tur-helg för min del. Om vi tar allt från början.. :

Fredag: Börjar med att jag försover mig. Vaknar o8.25 (börjar 08.oo) och får självklart panik. Slänger iväg ett sms till Lina för att berätta varför jag är sen till projektet, kastar på mig kläderna och halvspringer till skolan. Är i klassrummet o8.34, nio minuter efter att jag vaknat - Starkt jobbat! Väl i skolan känner jag att det är total lock i vänster öra. Jaha ja, en äcklig vaxpropp igen då, tänkte jag. Men icke. Smärtan smyger sig på lite granna, men inte så farligt. På eftermiddagen börjar jag få lock även på höger öra. Smärtan bli mer intensiv framåt kvällen och AJ FAAN så ont jag hade! Heelt sjuk! Meen "som tur var" sprack ju trumhinnan i vänster öra när jag somna lite framför tv:n, så den värsta smärtan försvann, Sköönt. Annars hade jag fan gått under! Meeen innan jag somna vid tv:n tänkte jag fixa lite gott till mig, eller aa. Popcorn, micropop. Så jag drog igång micron, 3 min. Stängde igen dörren till köket, satte mig i vardagsrummet. Gick tillbaka efter tre min - Totalt rökfyllt i köket! KUL! Pås-fan hade börjat brinna . Kämpade för att få upp spärren till fönstret, stack som fan i halsen när man andades. Superhärligt -not- . Alltså - en superlyckad fredag!

Lördag: Blev en rätt lugn dag. Var mest hemma och tog det lugnt. På eftermiddagen ringde far min till nån sjukgrej o kolla vad dom tyckte vi skulle göra med mina fuckin' öron. Fick en tid på nån Jourvård. Åkte dit. Fick konstaterat att jag åkt på en öroninflammation (tack för upplysningen) samt att trumhinnan spruckit (tack igen). Och för att undvika infektion vid trumhinnan så ska jag gå på pencillin i en vecka, Tack för den. Detta betydde alltså att jag inte fick vara med på söndagens match! Supertack för den. Säsongens sista match..
Som tur var blev iaf kvällen trevlig. Med en Brämhults juice i handen hängde jag med Simone, Tobbe, Elin, Mattias o annat härligt folk på lite festligheter! Trevligt! Gick till nya stället "Kooky(?)", men inte alls lika bra som Hugo. Inget slår Hugo! Får föresten inte missa att jag blev telefontrackad när jag skulle sova. Tack för den..!

Söndag: Blev att traska upp vid 09.45-haket för att sedan bege sig ut till sjävlaste "Dacka", där det var dags för matchen som jag inte fick vara med på.. Kul! Men klart man ska hejja på mitt älskade lag! Dagens match skulle iaf ställas mot Lindö. Blev en intressant och svinkall match på sidan av plan. Tänker inte uttrycka mig något om Lindö här i bloggen, men har endel åsikter... men domarn däremot. Kan iofs ha varit den bästa domarn iår, men ändå. Förstår inte hur vi kunde lyckas få så jävla många varningar för saker som andra laget gör precis likadant, men utan att få nån varnng alls. Halvblind helt enkelt. Kul jul . Blev iaf en storförlust, efter många av deras skitmål. Men älskade Dagsbergs, vi slutade iaf på en 7:e plats i serien, första året i dam! Det är starkt, och riktig bra kämpat här på hösten! Ni är bäst!
Ett + i kanten (om vi återgår till huvudtemat: Otur) är ju att jag börjar få ont i öronen igen. Super kul!

Nu ska jag tröst-äta o se på tv. Måste ta mig ork till att plugga lite sen också..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0