Hon den där som inte lyckades vara flitig med sina inlägg .

Jag har lyckats ännu en gång. Jag är inte bra på det här med att blogga, hur gärna jag än vill. Men idag kom jag på mig själv att det var ett bra tag sen sist.. Så varför inte skriva ett inlägg då man ligger i sin säng med trötta svidande ögon, en ovanligt kurrande mage, lyssnande på lite sköna lugna låtar, samtidigt som man är besviken på "Färjan"s senaste avsnitt? Preciis, ett helt enastående bra tillfälle helt enkelt!

Jag vet verkligen inte vart jag vill komma med detta inlägg, men jag kan väl ordbajsa lite. Är ju lite inne i det spåret nu eftersom vi hade två nationella prov i svenska förra veckan. Jag brukar bli rätt bra på det där med att ordbajsa vid sånna tillfällen, vilket kan vara lite spännande.  :)
Jag har förövrigt kommit fram till att våran au-pair kurs än sålänge har varit väldigt slapp, och undrar om det någonsin kommer bli mycket att göra? Kanske sen, är ju trots allt en period kvar. Jag och Lisa var i vilket fall väldigt flitiga idag måste jag säga -not- . Började idag att jobba med.. jah va fan börja vi med!? :S .. fan, glöm det där. Vi började helt enkelt med en ny uppgift. Men eftersom vi har bytt sal och framöver kommer hålla till i musiksalen så kommer (iaf jag och Lisa) ha det ganska svårt att hålla oss till det vi ska. Det fick vi bevisat idag. Jag menar, att plugga i ett rum fullt med gitarrer, piano, trummor och annat spännande, går verkligen inte. Vad begär dom egentligen? Så vi satte igång o spela, jag på trummor och Lisa på gitarr. Åter igen blev jag avundsjuk och fascinerad av en som kan spela gitarr! Jag vill också kunna spela. Jag vill, jag vill! Fick även två väldigt bra låtar av Lisa skickade till mobilen, undrar hur många gånger jag har lyssnat på dom idag egentligen!? :) ♥

Men vad har egentligen hänt sen sist jag skrev? Det har ju ändå gått tre veckor. Låt mig tänka.. Jag har:
Varit på kryssningen jah, varit väldigt (med stora bokstäver) hes samt  förkyld, sett Krunegård på Hugo, fått ajaj i ryggen, städat mitt rum, haft lagfest, tränat med laget, kollat på träning, slagit personligt rekord i antal skickade sms per månad(och månaden är inte ens slut!!), fått skolkatalogen, haft körlektioner, pluggat ytterst lite teori, gjort mina två allra sista nationella prov, varit på teater ("Kladdet"), åkt taxi, partat på Das Boot, druckit en jävla massa vatten (som vanligt), fuderat på vad jag ska göra med mitt hår, börjat se en massa bra filmer, blivit fast i "Ensam mamma söker", nopprat mina ögonbryn, käkat på restaurang med lite släktingar samt tagit sönder mina leopard-strumpor.
Yepp, det var lite gott o blandat.
Men sådär jah, då har jag lyckats med ytterligare ett inlägg om saker som inte är speciellt intressant.
Undrar om man kan få pris för sådant? "Sveriges mest ointressanta blogg 2oo8 går till.. damdamdamdaah.. Matilda Helander's blogg (Maattiilajnen.blogg.se), för alla dessa inlägg om ingenting. Grattis!", och så går jag upp på scen och tar emot priset och jag vill såklart hålla mitt tack tal. " Ooj woow, Tack så hemskt mycket! Jag vet inte vad jag ska säga, jag är oerhört smickrad. Tack! Men jag måste ändå passa på och tacka min pappa & bror, släkten, mina klasskompisar och övriga vänner för.."

Det här skulle kunna bli något. Jag känner det på mig!
Nae fan, nu börjar jag verkligen ordbajsa på riktigt. Börjar bli alldeles för trött, vilket märks.
Bäst o lägga ner, har ju trots allt körlektion imorgon bitti. Vill helst att jag, och inte minst lärarn, ska överleva ytterligare en dag!
Tack för mig. Nu ska mina ögon och jag ta del av lite sömn.
Godnatt! 

 
God would forgive me .

Kommentarer
Postat av: Simone

Jag vill i och för sig bli nämnd vid namn i ditt tacktal. Typ "Jag vill i synnerhet tacka Simone...bla,bla,bla."

2008-11-18 @ 19:30:15
URL: http://soma.blogg.se/
Postat av: Matilda

Klart du kan få bli nämnd vid namn Simone, det ska jag allt se till! :)

2008-12-14 @ 15:11:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0